Tuesday, January 23, 2007

Menunggu itu satu kepastian atau kesakitan?

Pagi ini tak ada apa yang penting hendak disampaikan. Sebelum aku masuk tidur atau berpindah ke alam lain, aku ingin menulis kata-kata terakhir dalam blog aku hari ini. Manalah tau masa aku tidur nanti merupakan tidur aku yang terakhir di dunia ini. Aku sedang cuba untuk berubah dan menjadikan kehidupan aku dengan lebih baik dan lebih baik untuk hari-hari yang seterusnya. Walaupun begitum aku sedar hari aku tidak seindah yang diharapkan olehnya. Aku akur dan aku cuba untuk memperbaikinya, dan aku hendak dia tahu apakah yang sedang berlaku dalam diri aku.


Apakah ia tahu siapakah diriku? Apakah ia kenal erti penantian? Apakah itu satu penyiksaan jika kita menunggu sesuatu yang kita idak tahu apa yang kita tunggu? Nanti atau tunggu merupakan perkataan yang begitu menyakitkan hati ini. Perlukah perkataan itu terus hidup dalam jiwa dan kamus hatiku?


Apadah aku merepek tengah pagi ini. Lagi beberapa jam saja lagi aku dan umat lain akan sedar untuk mengorak hari-hari yang seterusnya. Setiap hari, kita mesti teruskan perjuangan kita dan setiap perjuangan itu ada matlamat dan harapan. Begitu juga dengan impian dan cita-cita kita. Tunggukan saja hari itu muncul kembali..Saat dimana engkau kembali dalam hidupku.


Baik..cukupla sampai sini. Nanti aku sambung lagi drama ini untuk kaian..

No comments: