Saturday, July 28, 2007

Dapat RM340 dari Google Adsense!

Siapa pernah dengar tentang Google Adsense? Rasa-rasanya ramai yang dah tau tentang program2 cam gini kan? So, moh kita bincang benda2 camni sekali sekala walaupun aku tahu tak banyak yang faham tentang benda nih hari ini. Tapi tak rugi kita mencuba bukan? Cikai2 pun boleh dapat apa RM340 dari Adsense dalam 3 bulan. Tapi bagaimana? Ada tips dia. Tapi maklumat ni berharga. Sila email aku di andesithitam@gmail.com untuk Beli Maklumat ini. RM10 sahaja untuk rakyat Malaysia. 10 usd untuk orang asing..

Apa itu Google Adsense? Malas aku nak beritahu. Korang pi kat website nih. Korang leh baca sendiri kat website rasmi diorang. www.google.com/adsense

Masih tak faham lagi apa bende adsense tu? Ok, Adsense nih PPC program. Apa itu PPC? PPC tu pay per click program. So, kita dibayar apabila ada click. So, apa yang kita nak click nih? Iklan. Yap, iklan yang selalu kita nampak kat kebanyakkan website kat kiri atas bawah kanan korang tu la iklan adsense. Dan aku tak rasa korang tak nampak kan? Terang2 korang nampak. Tak nampak leh suluh pakai lampu kalimantang. Tak rugi rasanya kan?

Macam mana nak buat duit guna adsense ni? Ehm, mesti ramai yang tanya kan? Aku pun dah penat menjawab sebenarnya. Tapi aku bagitau jugakla. Dah namanya pay per click. So, kita dibayar atas dasar click. Makin banyak orang click kat iklan kita tu. Makin banyak jugakla duit atay earning yang kita dapat hari2. Berapa minimum? 100 usd. Itu minimum payout adan pukul rata setiap kali iklan dekat blog atau website kita di click, kira 1 sen hingga $10 usd nilainya. Tengok keword mahal atau content korang power tak. Pendek kata korang leh tau kat website rasmi Adsense. Leh gak email diorang kalau nak tau.

Syarat nak join adsense ?

1. Mesti ada website. Paling teruk pun ada Blog. Aku cadangkan blogger.
2. Mesti ada nama dan alamat rumah. Aku tahu ada orang takde rumah cam aku. Menumpang je kat rumah mak bapak..
3. Ada tangan untuk menaip di pc. Takleh pakai hand writing. Kene menaip..
4. Ada mata untuk melihat. Kalau buta, abaikan je program ni. Cukup tak sesuai..
5. Program untuk Orang tak ada duit. Yang ada duit pun boleh join kalau nak tambah kaya..
6. Korang mesti pakai akaun emel Gmail. Tak ada, boleh gi register free kat sini. Gmail

Ok. Faham dah? sebenarnya banyak cara nak dapat duit dari Adsense. Cuma korang tak tahu macam mana nak maximumkan pendapatan adsense korang. Aku dah tak dapat nak wat pape dengan adsense. Akaun aku dah kena banned akibat hasad dengki member baik aku. Tak apala, abaikan je. Aku ada bidvertisr dengan Adbrite lagi. Takyah risau sangat..

Cukuplah. Nanti aku share lagi post2 tentang adbrite atau PPC yang lain. Tunggu next2 post yang seterusnya. Mungkin dalam english atau melayu. Bulan nih je aku rajin tulis Malay. Dan hari ini adalah birthday aku. Selamat Menyambut Hari Keputeraaan kepada diriku sendiri. Dah cukup 23 tahun umur matang aku..

Ps: Dapat RM20 lagi dari OnlineOpening hari ini..

1 comment:

Anonymous said...

Salaam

Hehe siapa yg x kenal Google Adsense lagi walaupn hari2 duk surf internet ntah laa , kan?7 :D

Haa bagus ni kawan2, sila cuba, murah dah tu tokey kita ni jual, x rugi kita cuba Adsense ni, tambah2 bila blog korang dah dapat page rank tinggi. Rugi la kalo tak letak Adsense, blog ambe nya tak der page rank lagi setakat ni :D baru panas enjin, dalam seminggu dua ni Google akan update kan Page rank , harap2 dapat laa naik PR ambe kali ni, tu yg duk tungkus lumus skrg ni nih!!

Ok la tokey, selamat maju jaya belaker,

Best regards
:)